Retourneren & Ruilen

Op deze pagina hebben we een aantal punten gezet, die voor jou belangrijk kunnen zijn en betrekking hebben op verzenden & retourneren. Tevens vind je hier onze klachtenregeling, mocht je het niet met de door ons geboden oplossing eens zijn. 

Klachten
In principe zoeken we altijd samen met jou naar een passende oplossing als bijvoorbeeld een product niet bevalt. We raden je dus aan om klachten altijd eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie. 

Bedenktijd / Retour

Het kan natuurlijk voorkomen dat je een product of een hele bestelling retour wilt sturen. Het product kan niet bevallen, is defect of er is een andere reden waarom je deze retour wilt sturen. Wat de rede ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Sommige producten zijn uitgezonderd van retouren. Welke producten? Lees dan even verder onder het kopje "Uitzondering op het herroepingsrecht" in onze algemene voorwaarden

Als je het product bij ons hebt geannuleerd, heb je na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Als wij het hebben ontvangen, krijg je het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor het retour van je locatie naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. De kosten bedragen circa €6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via [email protected] of je kunt een ticket aanmaken in je account. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour is ontvangen. 

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorbereken. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. 

Onderstaande tekst is overgenomen uit onze algemene voorwaarden. Deze paragraaf gaat over welke producten - om uiteenlopende redenen - helaas niet geretourneerd kunnen worden. 

Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:

  • het product niet is gebruikt
  • het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
  • het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen (ondergoed, badkleding, enz.)
  • de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)
  • het product geen reis, vervoersticket, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding is
  • het product geen los tijdschrift of losse krant is
  • het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
  • de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

 

Ik wil graag mijn product ruilen
Het product ruilen? Dat is in de meeste gevallen geen probleem! Je kunt hiervoor contact opnemen met [email protected] of een ticket aanmaken via je account. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Een foutje is snel gemaakt, zullen we maar zeggen. In dit geval is het belangrijk zou zo snel als mogelijk contact met ons op te nemen! We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen. 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »